بازگشت به نوشته‌ها
آجر نانو شده نما در صنعت ساختمان

آجر نانو شده نما در صنعت ساختمان

آجر نما در ساختمان چگونه با مواد نانو ضد رطوبت و شوره می شود؟

با پیشرفت تکنولوژی نانو در صنعت ساخت و ساز تغییر و تحول ساختمانهای باکیفیت و تمیز، امروزه ایجاد شده است. زمانی که قصد دارید آجر نمای خود را به آجر نمای نانوشده تبدیل کنید باعث ایجاد یک سری ویژگی و مزایا در صنعت ساختمان میشوید.

تأثیر نانو در صنعت ساختمان

با پیدایش فناوری نانو در ساختمان سازی مدیران پروژه های ساختمانی، یعنی افراد حرفه ای در این حوزه از کاربرد نانو در صنعت ساختمان سازی باخبر شده و در اکثر ساختمانهایی که توسط پیمانکاران حرفهای ساخته میشوند از مواد نانو ساختمانی استفاده میشود به همین علت افرادی که به آن ساختمان رفت و آمد ،دارند از تمیزی نو بودن و کیفیت ساختمان راضی بوده و حس خوبی نسبت به سکونت خود در آن جا را دارند کاربرد نانو در صنعت ساخت و ساز به نو بودن یک محله یا منطقه کمک بسیاری میکند.

پوشش عایق نانو آجر نسوز نما ساختمان

 خاصیت آب گریزی آجر نسوز نوعی عایق رطوبت بوده که براساس تکنولوژی نانو شکل گرفته است. این نوع پوشش عایق نانو آجر نسوز دارای ذراتی با قطر ۱ الی ۱۰۰ نانومتر است و زمانی که سطح نما با آن آغشته میشود می تواند سبب پخش و نفوذ یکنواخت محلول نانو در عمق سطح آجرهای نسوز نما شود وجود چنین قابلیتی در آجرهای نسوز موجب مسدود شدن تمام منافذ و راه های ورود آب و مواد مخرب به آجر میشود در نتیجه از نفوذ آب هنگام شستن نما یا بارش برف و باران به سطح نما جلوگیری میکند.

به همین دلیل خاصیت آبگریز مواد عایق آجر نسوز نما میتواند باعث افزایش طول عمر نما و محافظت آن از رنگ پریدگی و سایش شود این نوع پوشش نانو آجر نسوز خاصیت خود تمیز شونده دارد؛ زیرا هیچگونه خاک و غباری را به خود جذب نمیکند و همراه با آب باران آلودگیهای سطح نما شسته میشود و در نتیجه نما همیشه تمیز دیده می شود.

مزیت آجر نانو در نمای ساختمان

 آجر نانو همچنین از رشد کپکها باکتری ها و قارچ ها روی نمای ساختمان جلوگیری میکند و به حفظ ظاهر زیبای نما کمک میکند. آجر و بتن و سایر مصالح ساختمانی ممکن است بعد از یک دوره بارندگی به دلیل اینکه به خوبی خشک نشده اند دچار شوره زدگی و سفیدک شوند. استفاده از آجر نانو یا پوشش نانو به جای آجر معمولی مانع ایجاد این موجودات روی نما میشود همچنین این پوشش برای استفاده روی نماهای سنگی گچی و … بسیار مفید است.

۱. تمیزکاری آسان و سریع سطح آجر نانو نما فقط با استفاده از آب

۲ مقاومت بسیار زیاد در برابر سایش و خراشیدگی قابل استفاده در انواع سطوح معدنی و صنعتی

۴. دارا بودن خواص آبگریزی و عدم نفوذ آب به عمق مصالح

۵. ایجاد قابلیت تنفس مصالح و خروج بخار آب

 ۶ عدم جذب آلودگیها و گرد و خاک روی نما

۷. جلوگیری از پوسته پوسته شدن نما

۸.مقاومت و تمیز شوندگی در برابر باران اسیدی

۹.استفاده راحت از آجر نانو

با استفاده از مواد نانو در صنعت ساختمان سازی باعث به وجود آمدن محصولات مقاومی در مصالح ساختمانی شده است این محصولات مزایا و ویژگیهای منحصر به فردی را برای افراد داشته است. برای مثال با به وجود آمدن آجر نانو در نمای ساختمان فرصتی برای افراد به وجود آمده است که حلول و عمر یک ساختمان با نمای آجری بالاتر برود.

با استفاده از مواد نانو در صنعت ساختمان سازی، باعث به وجود آمدن محصولات مقاومی در مصالح ساختمانی شده است این محصولات مزایا و ویژگیهای منحصر به فردی را برای افراد داشته است. برای مثال با به وجود آمدن آجر نانو در نمای ساختمان فرصتی برای افراد به وجود آمده است که طول و عمر یک ساختمان با نمای آجری بالاتر برود.

با آجر نانوشده دیگر نگران بارندگی باران گرد و خاک و هرگونه آلودگی تا ۱۰ سال آینده نیستیم چرا که آجر نانو نما یک احساس متفاوت و خوب نسبت به آجرهای معمولی است.

بهترین زمان اجرای پوشش نانو روی آجر نما

بهترین زمان برای اجرای محلول نانو آجر نما، قبل از نصب و قرار دادن آجر نما است در واقع اگر پوشش نانو روی آجر نما، قبل از نصب آن اجرا شود دیگر نگران ریختن شره های ملات و بندکشی در حین نصب آجر نیستیم. پس دوباره یادآوری میکنیم بهترین زمان اجرای مواد نانو ،آجر روی مصالح ساختمانی قبل از نصب آنها است.

با این روش دیگر هزینه های بالای شستشوی نما پس از اتمام نماکاری و همچنین کدر شدن آجر نما و شوره زدن آن را نخواهیم داشت. در واقع شما با اجرای نانو آجر نما قبل نصب یک اقدام احتیاطی برای جلوگیری از خطرات ناشی از هرگونه آلودگی و کثیفی برای نمای آجر خود را انجام داده اید.

برای زیبا دیده شدن نمای آجر خود قبل از نصب آجر نما می توانید نمای خود را با محصول نانو آجر نما آبگریز کنید. همچنین با استفاده از این کار از بارانهای اسیدی گردوغبار و هرگونه آلودگی که میتواند برروی نمای آجر ساختمان شما بنشیند و نمای ساختمان شما را کثیف و زشت بکند جلوگیری کنید. عده زیادی از افرادی که نانو مخصوص آجر نسوز نما را خریداری کرده اند از روند کار رضایت کامل داشته اند.

قیمت نانو آجر نما هیچ وقت در بازار رنج ثابتی ندارد، اما نسبت به سایر محصولات پاک کننده ،آجر مقرون به صرفه تر هستند. نانو برای آجر نما یک پدیده نوین است که بتوانیم شهر خود را با نمایی زیبا تر جلوه کنیم محلول نانو آجر نما یک تکنولوژی بی نظیر برای افرادی است که به زیبایی محل زندگی خود اهمیت می دهند.

قیمت آجر نانو نما

قیمت موادی که آجر نمای شما را به آجر نانو شده تبدیل میکند به یک سری عوامل ربط پیدا میکند اکثر شرکتهایی که این محصول را ارائه میکنند از کاربران ،خود میخواهند که جهت استعلام قیمت با آنها تماس بگیرند. یکی از عوامل مؤثر بر قیمت این محصول کیفیت و ماندگاری مواد است. برای مثال قیمت مواد نانو آجری که ۵ سال ماندگاری دارد، به مراتب کمتر از قیمت نانو آجر نمایی است که ۱۵ سال ماندگاری دارد.

چرا لازم است از محلول نانو آجر نما استفاده کنیم؟

بروز مشکلاتی مثل جذب آب بر نمای ساختمان باعث فرسودگی نما می‌شود. تصور کنید باران با سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت بر یک ساختمان محافظت نشده ببارد. این ساختمان در عرض ۶ ساعت چیزی در حدود ۱۰ لیتر آب به مصالح خود جذب می کند! جذب آب باران، صدمات متعدد و جبران ناپذیری را به ساختمان وارد می کند.

بعد از بارندگی، نمای زیبای ساختمان دچار شوره زدگی می‌شود. ترکیب‌شدن آب باران با نمک آجر و یا مواد آلی و آهکی علت اصلی شوره زدگی می‌باشد.
در فصل سرما، آب باران جذب مصالح می‌شود و یخ می‌زند؛ یخ‌ زدگی حجم زیاد آب، باعث ترک خوردن و خرد شدن مصالح می شود.
نانو آجر نما درست مثل یک محافظ، پوششی را روی سطح آجر ایجاد می‌کند و از چسبیدن مواد مختلف به نمای ساختمان و آسیب دیدن نما در شرایط آب‌ و هوایی مختلف جلوگیری می‌کند.
به همین منظور امروزه برای جلوگیری از این مشکلات از اسپری نانو آجر آبگریز استفاده می‌کنند؛ زیرا عایق رطوبتی بسیار خوبی است و از نفوذ گرد و غبار به عمق آجر جلوگیری می‌کند. در برابر باران‌های اسیدی و محلول‌های قلیایی مقاوم است و همچنین باعث افزایش طول عمر و دوام آجر می‌شود و در نهایت نمای ظاهری ساختمان را حفظ می‌کند.

پوشش نانو آجر نما بهترین روش برای ضد آب و آبگریز کردن نمای ساختمان و تمیز نگه داشتن نما برای مدتی طولانی می باشد.

ضد آب کردن نمای ساختمان توسط اجرای نانو آجر نما

استفاده از نانو نما برای آبگریز کردن نما ، بهترین روش برای جلوگیری از تخریب نمای ساختمان است و همچنین باعث زیبا نگه داشتن ساختمان برای مدتی طولانی می شود. اجرای پوشش نانو آجر ضد آب بر روی نمای ساختمان باعث ایجاد لایه ای محافظ بر روی مصالح، عایق بندی نما و افزایش طول عمر مفید آن می شود.

اجرای مواد نانو آجر باعث می شود پس از شستشوی نما، لک آب و یا گرد و غبار، روی سطح ننشیند و نمای ساختمان برای مدت طولانی تری تمیز بماند. پوشش نانو آجر نما باعث می شود شما به جای شستشوی نمای آجری ساختمان سالی دو بار، هر دو سال یک بار نمای ساختمان را بشویید.

عامل اصلی تخریب آجرها، جذب آب و نفوذ آن به آجر است. با استفاده از مواد نانو ضد آب آجر، جذب آب مصالح به صفر می‌رسد و باعث می‌شود تا نمای ساختمان حفظ شود.
محلول نانو آجر نما پوشش فوق‌العاده نازک (ضخامت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نانو متر) روی سطوح ایجاد می‌کند؛ همچنین در تمامی درزهای سطوح نفوذ می‌کند و با این کار باعث ایجاد یک‌ لایه حفاظتی می‌گردد و از نفوذ آلودگی و شوره و سفیدک ایجاد شده توسط باران و یا هرگونه رطوبت بر روی سطح جلوگیری می کند و باعث می‌شود که سطوح آجر یا سیمانی کاملاً ضد آب شود.

نانو آجر نما برای انواع آجر از جمله: آجر نسوز نما – آجر قزاقی – آجر پلاک سفالی – آجر فشاری – آجر خشتی و برای دفع رطوبت در سطوح مشابه آجر که در ساختمان به کار می روند مثل: بتن، مصالح طبیعی و سرامیک مناسب می باشد.

شست و شوی نمای آجری محافظت شده با مواد نانو:

پوشش نانو آجر نما باعث می شود شما به جای شستشوی نمای آجری ساختمان سالی دو بار، هر دو سال یک بار نمای ساختمان را بشویید. اما اگر پوشش نانو آجر نما با موادی با کیفیت بالا اجرا شود ، حتی می توان به جای شستشوی دو سال یک بار نما، چهار یا پنج سال یک بار نمای ساختمان را شست. همچنین فراموش نکنید برای شست‌ و شوی نمای دارای پوشش نانو ضد آب آجر ، هرگز از مواد شوینده استفاده نکنید و فقط از آب خالی برای شست‌ و شو استفاده کنید.

نانو آجر نما یا رزین؟ کدام یک برای نمای ساختمان بهتر است؟

برخی به‌ جای استفاده از مواد نانو برای آجر نما از رزین و روغن‌ های سیلیکونی استفاده می‌کنند که به بررسی آنها می‌پردازیم:

تبدیل آجر نما به آجر نانو نما پس از اجرا

همان‌طور که مراحل اجرای نانو را در بالا توضیح دادیم، بسیار راحت و ساده است و احتیاج به کارگر خیلی حرفه‌ای و پر هزینه ندارد، با یک کارگر ساده، خیلی راحت می‌توانید آجر معمولی خود را به آجر نانو شده تبدیل کنید. استفاده از پوشش‌های محافظتی نانو، بر روی انواع نمای آجری ساختمان، که از جنس‌های مختلف ساخته شده است؛ طی چند مرحله، انجام می‌شود:

  1. مرحله اول: تمیز و خشک کردن کامل سطوح هر نوع آجری که ثصد دارید، نانو را بر روی آن اجرا کنید.
  2. مرحله دوم:ظرفی که دارای محلول آبگریز آجر است را قبل از باز کردن، به خوبی تکان دهید. (احتیاجی به هیچگونه محلولی ندارد)
  3. مرحله سوم: این محلول را با استفاده از ابزارهای مخصوص یعنی اسپری پاش یا قلمو ( بیشتر آجر‌ها با اسپری پاش قابل اجرا است، که بسته به نوع آجر فرق دارد) باید روی سطوح، یک دست اجرا شود.
  4. مرحله چهارم: پس از گذشت ۲۴ ساعت کامل، سطوح دارای خاصیت آبگریزی پیدا می‌کند و آجر نمای شما به آجر نانو شده تبدیل می‌شود و علاوه بر مانع  ورود رطوبت و آب به داخل سطح آجر، مقاومت آجر نما را هم بالا می‌برد.

کاربرد مواد نانو آجر

کاربرد اصلی مواد نانو آجر، آبگریزی و ضد آب کردن آجر هست، اما موضوعی که وجود دارد هم تنوع زیاد آجر نما است و هم مشکلات به وجود آمده برای مصالح آجری است، که باعث می‌شود کاربرد و استفاده مواد نانو، برای آجر نما بیش‌تر شود، برای مثال: برای آجر دو محصول کاملا ویژه وجود دارد که یکی از این محصولات؛ خود آن، تنوع زیادی دارد.

درواقع بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم، اگر آجر روی نما تیره رنگ (بعضی از آن‌ها به آجر نسوز معروف است) باشد و بر روی آن بر اثر عوامل جوی ناشی از آب و هوا، شوره و سفیدک زده باشد، با نانو‌هایی که برای انواع متداول آجرنما، استفاده می‌شود؛ نمی‌توانید به راحتی، شوره و آلودگی‌های آن را پاک کنید. برای آجر‌های شوره زده که تیره رنگ هم باشد، باید محلولی که برای نانو کردن استفاده می‌شود، قوی تر و غلیظ‌تر از نانو‌های دیگر باشد و بتواند، شوره و سفیدک‌هایی که توسط آلودگی‌های موجود در هوا به وجود می‌آید را، علاوه بر پاک کردن کثیفی، هم‌زمان، آجر مورد نظر را، آبگریز و ضد آب کند.

بهترین زمان اجرای پوشش نانو بر روی آجرنما

بهترین زمان برای اجرای محلول نانو آجر نما، قبل از نصب است. ابتدا؛ بهتر است، آجر مورد نظر را بر روی نما قرار داد و بعد مواد نانو، بر روی نما اسپری شود، پس از آن، دیگر نگران ریختن شره های ملات و بندکشی در حین نصب آجر نیستیم، در نتیجه، بهترین زمان اجرای  مواد نانو آجر، روی مصالح ساختمانی قبل از نصب آن‌ها است.

با این روش دیگر هزینه‌های بالای شستشوی نما پس از اتمام نماکاری و هم چنین کدر شدن آجرنما و شوره زدن آن را نخواهیم داشت. در واقع شما با اجرا پوشش محافظتی نانو آجر، قبل از نصب بر روی نما، یک اقدام احتیاطی برای جلوگیری از خطرات ناشی از هر گونه آلودگی و کثیفی برای نمای آجری خود را انجام داده اید.

روش اجراپوشش نانو آبگریز آجر نما

  • محلول نانو مخصوص آجر، بصورت مایع است و روی سطوح اسپری می‌شود.
  • قبل از اجرا نانو بر روی آجر نما داخل ظرف را قشنگ تکان دهید.
  • سطح آجرنما قبل از اجرای محصول کاملا تمیز و خشک باشد.
  • اجرای پوشش نانو آجر، با سمپاش‌های باغبانی ساده، بصورت اسپری پاش قابل اجرا هست.
  • در صورتی که سطح دارای لکه های سیمان و سفیدک باشد، بهتر است ابتدا با فرچه تمیز شود.

تفاوت پوشش ضد آب سازی نانو آجر با سایر پوشش‌ ها

یکی از مزیت های اصلی پوشش های نانو نسبت به دیگر پوشش‌ها عدم تغیر رنگ مصالح است. اکثر پوشش های موجود در بازار با داشتن پایه‌های رزینی یا پلیمری باعث ایجاد تشکیل یک لایه نازک روی آجر نما می‌‌شوند که این لایه، به مرور زمان دچار ترک‌های ریز می‌شود و به اصطلاح پوسته می‌شود. هم چنین عدم مقاومت پوشش‌های رزینی در برابر آفتاب و اشعه UV باعث زرد شدن نما پس از مدت کوتاهی می‌شود.

اما با اجرای پوشش آجر نانو نما دیگر این مشکل را به همراه نخواهد داشت. محلول نانو آجر نما در برابر گرما، اشعه یو وی و زرد شدن نمای آجر ساختمان شما، مقاوم است و از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری می‌کند و بر خلاف مواد‌های رزینی و پوشش‌های متفرقه از قدرت و ماندگاری بسیار بالایی بر خورد دار است.

بازگشت به نوشته‌ها
تماس بگیرید