بازگشت به نوشته‌ها
آب بندی پشت بام بدون تخریب چگونه است؟

آب بندی پشت بام بدون تخریب چگونه است؟

چگونه می توان بدون تخریب پشت بام را آب بندی کرد؟

پشت بام و سطوح مشابه که بصورت مداوم و پیوسته در معرض جریان آب باران و تغییرات مداوم دمایی قرار داشته و مستعد تغییرات و ریسک نم زدگی و نفوذ آب قرار دارند،لذا ایزولاسیون و عایق کاری بوسیله ی عایق های رطوبتی اهمیت بالایی دارد. عایق های متداول مقاوم در برابر آب و رطوبت که در پشت بام ها مورد استفاده قرار می گیرند شامل قیروگونی ، ایزوگام ، پوشش های پلیمری مانند ترکیب اپوکسی و پلی اورتان و یا عایق های پایه آبی که به عایق سفید بام مشهورند، می باشد.امروزه آب بندی و ایزولاسیون پشت بام بدون تخریب از جدیدترین تکنولوژی و دستاوردهای صنعت عایق های رطوبتی ساختمانی است که در این چند سال اخیر باعث  پیشرفت های نوین مهندسی شده است و خیلی از مشکلات و چالش های مربوط به مقابله و پیشگیری در ساختمان ها شده است.

عموما فرایند آب بندی پشت بام ها شامل سه مرحله اصلی تشخیص محدوده درگیری و منشا تولید ایرادات،ترمیم و بهبود ایزولاسیون است .

بعد از این سه مرحله حال نوبت به اجرای عایق کاری می رسد. بهتر است برای عایق کاری پشت بام از عایق رطوبتی استفاده شود که نیاز به تخریب لایه های زیرین نداشته باشد. چرا که تخریب لایه های زیرین علاوه بر زمان بر بودن نیاز به چندین نیروی انسانی دارد که ابتدا لایه های آسیب دیده را از سطح پشت بام برداشته و در مرحله ی بعدی اقدام به اجرای عایق نماید.

اما در عایق کاری نوین در زمان بسیار کم و با کیفیت بالا  و بدون نیاز به تخریب لایه های زیرین اجرا می گردد. اما برای اجرای آن نیاز به متخصصان اجرای عایق کیفیت مواد مورد استفاده وجود دارد. تا به کمک آنها تمامی سطح پشت بام خصوصا مناطقی که نیاز به ترمیم ۱۰۰ درصدی دارند عایق کاری شود.

عایق رطوبتی بدون نیاز به تخریب کدام است؟

معمولا آب بندی و عایق کاری با عایق های رطوبتی بر پایه ی آب که با فناوری نانو تولید شده اند نیاز به تخریب لایه های زیرین ندارند. این عایق ها با چسبندگی بالا و نقطه ای به سطح زیرین، می تواند جایگزین مناسبی برای عایق کاری سنتی باشد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، مواد نانو پلیمر توانسته اند جایگاه مناسبی داشته باشد. عایق رطوبتی نانویی با این ویژگی ها بهترین گزینه برای آب بندی پشت بام بدون تخریب است.

دو نمونه از این عایق‌ها که امروزه مورد اقبال کارشناسان و مشاوران صنعت ساختمان واقع شده‌اند؛ عایقهای پلیمری و عایقهای پایه سیمانی هستند که در اینجا نیز به معرفی مختصر این محصولات می پردازیم:

عایق رطوبتی نانو پایه ی سیمانی و نقش آن در آب بندی پشت بام بدون تخریب

 عایق رطوبتی نانو به شکل مایع است. این عایق تنها عایقی است که قابلیت استفاده بر روی هر سطحی با هر نوع وسیله رنگ آمیزی را دارد. بنابراین با کمک این عایق ها با هزینه اندک و بدون تغییر در ظاهر ساختمان می توانید از اتلاف انرژی جلوگیری کنید. این عایق ها قادرند به ریزترین منافذ جسم با ابعاد ۵ الی ۲۰۰ نانومتر نفوذ کنند و یک لایه پوششی برای جسم به عنوان نوعی پوشش ضد آب ایجاد کنند.

آب بندی پشت بام بدون تخریب به وسیله ی عایق پلیمری(نانو)

این نوع از عایق های پلیمری شامل دو جزء هستند که یک بخش آن بر پایه رزین استایرن اکریلیک است و بخش دیگر آن که به صورت پودر است، بر پایه نانو ذرات و سیمان هیدرولیک است. مواد به کار رفته در عایق های پلیمری عامل مناسبی برای پُر کردن و کامل کردن درزها هستند.

این عایق جایگزین قطعی ایزوگام و ایزولاسیون سنتی بوده و علاوه بر زیبایی خاص، بر روی سطوح بسیاری قابل اجرا است. این عایق بر پایه‌ی پلیمرهای پایه آب با انعطاف‌پذیری و چسبندگی بسیار بالاست که در رنگ‌های متنوعی توزیع و استفاده می‌شود و علاوه بر زیبایی خاص، بر روی سطوح ذیل قابل اجراست.

میزان مصرف و پوشش عایق های رطوبتی نانو

در هر مرحله اجرا بسته به نوع سطح ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرم در هر متر مربع مصرف می شود ، مواردی چون زبری سطوح ،دمای هوا،میزان رطوبت و روش اجرا میزان مصرف را تغییر خواهد داد ، آماده سازی صحیح سطوح و رعایت این دستور العمل اهمیت بسزایی در دوام و استفاده بهینه از این محصول دارد. سطوح باید تمیز ، یکنواخت ،خشک و عاری از هر گونه گرد و غبار باشد ، پوشش های قدیمی ، آلودگی، چربی ، روغن ، گردو غبار و مواد آلی می بایست بوسیله سایش مکانیکی و یا با استفاده از پاک کننده های شیمیایی برطرف گردند. هرگونه ناصافی سطوح و خاک یا لقی قطعات می بایست برطرف گردد.

نحوه اجرای نانو رنگ عایق رطوبتی بر روی پشت بام

برای عایق کاری با مواد نانو نیاز به هیچ نیروی حرارتی و عملیات های سخت و طاقت فرسا نیست. تنها باید سطح کار تمیز و عاری از گرد و غبار باشد.

رنگ های نانویی همانند رنگ معمولی با قلم مو، غلتک و پیستوله قابل اجرا است. قبل از انجام کار باید سطح را کاملاً تمیز و خشک و سطح‌های ناصاف را آماده نمود، سپس نانو رنگ عایق رطوبتی را بصورت کاملاً یکنواخت روی سطح پوشش داد. برای حصول بهترین نتیجه دمای محیط در زمان اجرا و در مدت خشک شدن باید بین ۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد. دمای بالاتر باعث خشک شدن سریع و دمای پایین تر کند شدن آن را سبب می شود. رطوبت زیاد بر شکل ظاهری محصول تاثیر منفی می گذارد. در صورت نیاز دست دوم عایق رطوبتی جدید را پس از گذشت ۳ تا ۵ ساعت اجرا کنید.

مراحل اجرای نانو رنگ عایق رطوبتی جدید روی سطح پشت بام

  1. اجرای دست اول عایق رطوبتی به عنوان پرایمر
  2. بعد از اجرای دست اول تمام سطح با توری فایبر گلاس پوشیده می شود.
  3. بعد از توری گذاری از ترکیب نانو رنگ عایق و سیمان ، ملات آب بند به دست می آید که با استفاده از قلم مو بر روی توری اجرا می شود.
  4. بعد از خشک شدن ملات، اجرای لایه نهایی رنگ عایق نانو اجرا می شود.
مزایای عایق نانو

  • جلوگیری از ترک خوردن و شکستن سطوح با ملات‌های سیمانی و گچی
  • جلوگیری از لق شدگی سطوح سنگی، موزاییکی و سرامیکی
  • جلوگیری از تغییر رنگ سطوح در طول مدت زمان
  • طول عمر و ماندگاری بالا (طول عمر تا ۳۰ سال)
  • خاصیت نفوذ عمقی و عایق کردن عمقی سطوح
  • خاصیت مقاومت در برابر اشعه UV
  • خاصیت تمیزشوندگی آسان
  • خاصیت ضد کپک و قارچ
  • غیر قابل اشتعال
  • قیمت اقتصادی
  • اجرای سریع‌تر
  • وزن سبک

کاربرد عایق رطوبتی نانو

همانطور که بیان شد عایق رطوبتی بر پایه ی نانو فناوری می تواند بهترین گزینه برای آب بندی پشت بام باشد. اما از این نوع عایق می توان در فضاهای دیگر ساختمان نیز استفاده کرد. سهولت کاربرد، عدم آلودگی زیست محیطی، غیر سمی و غیر آتش زابودن، بدون بو، استفاده آسان و وجود طیف رنگی آنها تماما می تواند عوامل مهمی برای انتخاب آن در فضاهای دیگر ساختمان باشد.

در فضاهایی چون استخر، حمام و سرویس بهداشتی، شیروانی، تراس، دیوارها و نماهای در معرض رطوبت و باران ونیز کف موتورخانه و تأسیسات می توان از این نوع عایق استفاده کرد.

عایق سفید بوژان که به عایق سفید بام نیز شناخته می شود از بهترین مواد اولیه و با تکنولوژی بالا در شرکت مبتکران پاک فن طراحی و فرموله شده است و در فرمولاسیون آن به خواصی چون میزان انعطاف پذیری در برابر کشیدگی یا خاصیت الاسیته یا کشسان ، خاصیت مقاومت در برابر آب و رطوبت یا خاصیت ضد آب، میزان سفیدی که نقش مهمی در خنک نگه داشتن سقف در فصول گرم دارد و مقاومت در برابر اشعه ماورابنفش نور خورشید که نقش مهمی در طول عمر عایق دارد توجه ویژه می گردد.

مزایای عایق رطوبتی جدید نانو بوژان

  • با وسایلی چون قلم مو، غلتک و پیستوله به راحتی اجرا می گردد
  • جهت اجرای این عایق نیازی به تخریب لایه های زیرین در پشت بام نیست
  • نانو رنگ عایق بوژان با محیط زیست سازگار بوده غیر سمی و غیر آتش است.
  • در برابر اشعه ی ماوراء بنفش مقاومت فوق العاده ای دارد
  • پس از استفاده از آن هیچ گونه آلودگی از جمله باکتری و یا خزه در محل رشد نمیکند
  • دارای مقاومت کششی بالا می باشد و در مقابل پارگی صدمه ناپذیر است
  • در برابر ضربه ی بالای ۵۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع مقاومت دارد
  • به تخصص بالایی جهت اجرا نیاز ندارد و سریع روی سطح مورد نظر اجرا می گردد
  • انعطاف‌پذیری فوق‌العاده بالایی دارد
  • عمر مفید آن بین ۱۵-۲۰ سال است
  • در مقابل هر نوع مواد شوینده ی اسیدی، بازی و یا سایر مواد شیمیایی از خود مقاومت بالایی نشان می دهد
  •  دست کم ۵۰۰ ساعت در برابر خوردگی مقاوم است
  • مقاومت گرمایی تا ۱۰۰+ ومقاومت سرمایی تا ۴۰- درجه سانتیگراد را داراست و از خود در مقابل تغییرات دمایی تغییر حالت و یا تغییر شکل نشان نمی دهد
  • در صورت نشتی و یا آسیب دیدگی سطح مورد نظر کاملا قابل تشخیص می باشد
  • پس از اجرا به ارحتی می توان روی سطح عایق شده عبور و مرور داشت
  • طیف رنگی وسیعی دارد
  • هم زمان حین رنگ آمیزی سطح پشت بام ضد آب و عایق نیز می گردد

عایق رطوبتی نانو بوژان۷۰۰

جهت سفارش این محصول لطفا روی عایق رطوبتی کلیک نمایید.

چه مناطقی از کشور بهتر است از عایق رطوبتی نانو(بدون تخریب) استفاده کنند؟

پشت بام ساختمان هایی که در مناطق شمالی و غربی کشور واقع شده اند ، که سالیانه رکورد قابل توجهی در بارش باران و برف از خود ثبت کرده اند، همواره در معرض نم زدگی و فرسودگی قرار دارند. فلذا ساکنان این ساختمان ها همواره باید به فکر عایق کاری و آب بندی پشت بام خود باشند. چرا که بیشترین فضا در ساختمان که در معرض بارندگی قرار می گیرد پشت بام خانه است.

با استفاده از عایق رطوبتی نانو میتوان سطح مورد را نسبت به بارش باران و برف مقاوم نمود و ایمنی فوق العاده بالایی را برای پشت بام در مقابل صدمات ناشی از رطوبت ایجاد کرد.

نانو عایق رطوبتی چه جنسی از پشت بام را آب بندی می نماید؟

سطح پشت بام و جنس آن برای عایق های رطوبتی بسیار مهم است. مثلا عایق رطوبتی نانو بوژان می تواند پشت بام هایی از جنس کاهگل، چوبی، آردواز، ایرانیت و یا سطح پوشیده از ورق های سیمانی را به خوبی آب بند نماید.

فقط کافی است سطح کاملا تمیز و خشک بوده و قبلا هر گونه ناصافی موجود در سطح پشت بام از بین رفته باشد. حال سطح آماده ی اجرای عایق رطوبتی بوژان است.

بازگشت به نوشته‌ها
تماس بگیرید