بازگشت به نوشته‌ها
نکات مفید در مورد آب بندی استخر با عایق رطوبتی نانو

نکات مفید در مورد آب بندی استخر با عایق رطوبتی نانو

آب بندی استخر با عایق رطوبتی نانو

عایق رطوبتی نانو استخر یکی از پوشش هایی است که برای آب بندی و رفع نم استخر توصیه می گردد. زیرا مانعی محکم در برابر فشار متقابل است و همچنین لایه ای مقاوم ایجاد می­کند. رنگ رطوبتی نانو استخر به خوبی از سطح محافظت می کند و آن را از اثر تهاجمی کلر و عوامل جوی محافظت کرده و یکی از بهترین های عایق جهت رفع نم استخر است.

چرا باید از عایق رطوبتی نانو به منظور رفع نم استخر استفاده نماییم

استخرها در انواع بتنی، شنا، کشاورزی، بلوکی و… سازه ای هستند که به دلیل تماس با آب های زیرزمینی و آب داخل خود استخر همواره در معرض رطوبت قرار دارند لذا عایق کاری و ضد آب کردن آنها در ساختمان باید در اولویت قرار گیرد. حفظ سلامت آنها در برابر آسیب های ناشی از آب بسیار مهم است.

همچنین ضد آب کردن سطوح افقی و عمودی استخرها به طور کلی ضروری است تا سازه ها بتوانند در طول زمان ضد آب و کاملاً کارآمد باقی بمانند. عایق رطوبتی نانو استخر با اطمینان خاطر می تواند از تمام بخش های استخر محافظت نموده و در بالا بردن عمر و رفع نم استخر نقش اساسی ایفا نماید.

عایق رطوبتی نانو استخر

عوامل موثر در استفاده از رنگ عایق نانو استخر

نشت استخر

یکی از عواملی که نیاز به رنگ عایق نانو استخر را برای آب بندی و رفع نم استخرها مطرح می نماید نشت استخر می باشد. این نشتها گاه در کف و یا گهگاهی در دیواره ی استخر اتفاق می افتد. چرا که از دست دادن آب آنها یکی از بزرگترین دغدغه های صاحبان آن است. چنانچه در دراز مدت نشت آب اتفاق بیفتد، هزینه های بالاتری را برای جبران این خسارت به همراه خواهد داشت.

رفع نم استخر با عایق رطوبتی نانو استخر

نشتی های بزرگ همواره از شکاف ها و یا سوراخ های کوچک شروع می شود لذا نباید این درزها و خلل و فرج ریز در کف و دیواره های استخر را کوچک دانست. این نشتی ها چنانچه به موقع آب بندی نشوند می تواند پایه های خانه های مجاور را شسته و یکپارچگی سازه را به خطر بیندازد.

اگر حوضچه هایی در اطراف استخر ایجاد شود یا آب آن از دست برود، احتمال نشتی استخر زیاد است. برای سهولت در آب بندی و رفع نم استخر می توان از محصول عایق رطوبتی جدید نانو بوژان استفاده نمود.

چه استخر شما از وینیل، فایبرگلاس، بتن یا شاتکریت ساخته شده باشد، ترک می تواند در هر جایی رخ دهد. با این حال، لزوماً نباید روی روکش فلزی رخ دهند. همچنین ممکن است نشتی در سیستم فیلتر وجود داشته باشد. اساساً، با هر نوع استخر، نشتی می تواند به شکاف یا سوراخ تبدیل شود و پایداری استخر را تهدید کند.

علت ایجاد نشتی در استخر

ایجاد ترک در استخرهای بتنی به دلیل نوسانات دما یا حرکت زمین امکان پذیر است. در مقابل، با استخرهای کاشی کاری شده، تخلیه سریع استخر می تواند باعث شود که فشار آب فوق العاده ای همچنان در پشت کاشی ها وجود داشته باشد و باعث ترک خوردن آن ها شود. علاوه بر این، درزهای سیاه در استخرهای کاشی کاری شده بیشتر در معرض ترک خوردن در دمای آب گرم هستند.

آب بندی استخر در مقابل فشار آب
نحوه ی تشخیص

جهت آب بندی استخر ابتدا باید محل نشتی آب را جستجو نمود. در اینجا نحوه ی تشخیص نشتی آب و رفع نم استخر در فضاهای مختلف حائز اهمیت می باشد. باید از طرق مختلف نشتی آب استخر را تشخیص داد.

تشخیص نشتی آب استخر
  • یکی از این راه ها این است که در طول یک هفته میزان افت آب را بررسی کنیم. مثلا دراین زمان سطح آب نباید بیش از ۵ سانتی متر کمتر شود. که اگر با چنین کاهشی مواجه شدید باید یقین بدانید که استخر از قسمت دیوارها، کف، محل اتصال کاشی ها به یکدیگر و یا اتصالات و لوله ها دچار نشتی شده است.

این آزمایش به سادگی قابل اجراست. در طول یک هفته و در زمانیکه از استخر استفاده نمی شود میزان سطح آب اندازه گیری شود. این کار هر روز تکرار شده و میزان سطح آب مورد بررسی قرار گیرد. چنانچه سطح آب روند کاهشی داشت قطعا نشتی وجود دارد و باید برای آب بندی استخر برنامه ریزی کرد.

  • یکی دیگر از راه های تشخیص نشتی آب استخر که نیاز به آب بندی به وسیله ی رنگ نانو عایق رطوبتی دارد می تواند ترک های سطحی و یا عمیق در کاشی های استفاده شده در کف یا دیوارها باشد.
  • یکی دیگر از راحت ترین راه های تشخیص نشتی استخر رشد خزه و جلبک در اطراف حوضچه می باشد.
  • خوردگی و پوسیدگی در تجهیزات استخر مثل لوله ها و دستگاه پمپ می تواند دلیل آشکار نشتی استخر باشد که این مشکل را بوجود آورده است.

استفاده از کلر در آب استخر جهت تصفیه

از ویژگی های خاص استخرها کلر اضافه شده به آب برای ضدعفونی است. این نه تنها به باکتری ها و میکروارگانیسم ها، بلکه ممکن است پس از گذشت زمان به بدنه ی استخرنیز صدمه وارد نماید. لذا برای کاهش این صدمه، محافظت از استخر توصیه می شود. این کار بهتر است با رنگ های نانو عایق استخر صورت پذیرد تا آب بندی بخش های مختلف استخر از کف تا دیواره ها اتفاق افتد.

استفاده از کلر در استخر

اهمیت آب بندی و رفع نم استخر با رنگ عایق رطوبتی نانو

بعد از تشخیص نشتی آب و محل آن حال نوبت به آب بندی و رفع نم استخر می رسد. از دیر باز محصولات و روش های مختلفی برای این کار وجود داشت. مثلا ازقیرگونی و یا ایزوگام برای اینکار استفاده می کردند. اما امروزه یکی از راحت ترین و سریعترین راه ها استفاده از رنگ عایق رطوبتی نانو برای آب بندی استخر است.

استفاده از رنگ عایق رطوبتی نانو به دلیل ویژگی هایی که دارد صاحبان استخر را تشویق به استفاده از این محصول می نماید. در میان عایق نانو استخری می توان به محصول عایق رطوبتی جدید نانو بوژان اشاره کرد. عایق رطوبتی جدید نانو بوژان بر پایه ی آب بوده و علاوه بر سازگاری با اجزای سازه ، نانو ذرات، قابلیت نفوذ فوق العاده بالا در سازه را دارا هستند و می توانند مانع یخ زدگی اجزای استخر شوند.

هم چنین خاصیت آب بندی این محصول به عنوان عایق نانو استخر بر اساس ذرات نانو ، ضمن شرکت در واکنش هیدراتاسیون، ضریب چسبندگی بین اجزای سازه را بصورت نقطه به نقطه افزایش داده و از نفوذ ذرات دیگر مانند آب جلوگیری می کنند.

از آنجایی که این محصول جزء نانوذرات هستند و از رنگدانه های ریز تشکیل شده اند، می توانند با نفوذ به عمق بتن سازه را آب بندی کرده و سوراخ های ورودی بتن و ملات را مسدود کنند. انعطاف پذیری و کشش عایق نانو استخری بوژان تا حدی کنترل شده است که برای سازه های مختلف مناسب هستند.

چه مزایای ویژه ای می توان برای عایق نانو استخری بوژان متصور شد؟

به دلیل انبساط و انقباض که در نتیجه ی تغییرات دمای آب در استخر وجود دارد، آب بندی و ضد آب کردن این مکان بسیار متفاوت است. در اینجا نیاز به عایقی داریم که بتواند با انعطاف پذیری بالا نسبت به تغییرات دمایی مقاوم باشد. هم چنین به دلیل تماس مداوم با آب امکان رشد جلبک وخزه در استخر وجود دارد، لذا باید عایق مورد استفاده بتواند این مشکل را نیز به راحتی حل نماید.

رنگ عایع نانو استخری بوژان با اطمینان کامل تمامی این ویژگی ها را داراست. چرا که ضمن انعطاف پذیری بالا در مقابل تغییرات دمایی (مقاومت گرمایی تا ۱۰۰+ ومقاومت سرمایی تا ۴۰- درجه سانتیگراد)، از رشد جلبک و خزه نیز جلوگیری به عمل می آورد.

هم چنین زمانی که برای ضدآب کردن استخر از رنگ عایع نانو استخری بوژان استفاده می کنید کمتر اتفاق می افتد آب به زیر آن نفوذکند. چنانچه بر اثر عوامل مکانیکی این اتفاق افتاد و آب به لایه ی عایق نانو نفوذ کرد این محل نشتی به راحتی قابل تشخیص و ترمیم خواهد بود.

ویژگی های دیگری که رنگ عایق رطوبتی بوژان را از روش های سنتی متمایز می سازد

ترمیم و اجرای رنگ عایق رطوبتی بوژان بر خلاف ایزوگام و قیرگونی بسیار آسان بوده و احتیاج به نیروی متخصص و هزینه بالا ندارد.  فقط کافی است محل آسیب دیده را با استفاده از قلم مو که به رنگ آغشته شده باشد ترمیم نمائید. سطح نهایی کاملا قابل تردد بوده و از نظر سختی نسبت به تمامی عایق ها دارای مقاومت بیشتری است.

آب بندی استخر سیمانی با کمترین تخریب مزیتی که باعث می شود عایق کاری بدون درد سر اجراگردد.

برای آب بند کردن استخر سیمانی با کمترین میزان تخریب ترکیب سیمان و نانو رنگ عایق رطوبتی بوژان گزینه بسیار مناسبی خواهد بود که به وسیله آن می توانید شکاف ها و ترک ها را پر کنید. در این روش برای ترمیم محل نفوذ استخر دیگر نیاز به تخریب لایه های زیرین نیست بلکه می توان با ترکیب ذکر شده تمام فضاهای استخر را آب بند نمود.

 اما اگر استخر سنگی داشته باشید به احتمال زیاد نیاز به حذف و جایگزینی سنگ خواهید داشت و اما راه حل به مراتب ارزانتر ، سریعتر و مطمئن استفاده از نانو بوژان ۷۰۰ خواهد بود در صورت امکان این کار را به مجموعه ای حرفه ای بسپارید.

اهم ویژگی های عایق نانو استخری بوژان

مقاومت در برابر ضربه بیشتر از ۵۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع

تشخیص محل نشت و آسیب‌دیده و ترمیم راحت

مقاوم در برابر اسید، باز و سایر مواد شیمیایی

سازگار با محیط زیست، غیرسمی و غیرآتش‌زا

مقاومت در برابر پارگی و مقاومت کششی بالا

مقاومت در برابر خوردگی حداقل ۵۰۰ ساعت

اجرا سریع و آسان بدون نیاز به تخصص

رنگ‌ آمیزی و عایق‌کاری همزمان

مقاوم در برابراشعه ماوراءبنفش

انعطاف‌پذیری فوق‌العاده بالا

عمر طولانی (بین ۱۵-۲۰ سال)

بدون محدودیت رنگ

عایق رطوبتی جدید نانو بوژان محصولی مطمئن جهت عایق کاری انواع استخر

مقایسه ی عایق رطوبتی نانو استخربا روش های سنتی

روش های سنتی همچون قیرگونی و ایزوگام جزو فرآورده های نفتی میباشند که در گذشته برای آب بند کردن سطوحی چون دیواره ، کف، پی وبام ساختمان ها از آنها استفاده می گردیده است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری روش هایی مثل عایق های نانویی جایگزین این روش قدیمی شده است.

ایزوگام برای فضاهایی مناسب است که تماس کمتری با آب دارند.استخر به دلیل دارا بودن آب پر فشار نمی تواند گزینه ی مناسبی برای ایزوگام باشد. دلیل استقامت بسیار کم ایزوگام در مقابل آب پرفشار به دلیل وجود ماده ی اولیه تشکیل دهنده ی آن است.این ماده ی اولیه پلیمری بر پایه ی قیر است که نمی تواند سازه های بتنی و سیمانی که همواره در اب قرار دارند را بطور مناسب ضد آب نماید.
همچنین می توان به عدم انعطاف پذیری و چسبندگی ایزوگام به سطوح زیرین اشاره کرد. لذا ممکن است به دلیل فشار وارد آمده از سمت آب و یا عوامل فیزیکی این لایه دچار ترک شده و یا از کف و یا دیواره های استخر کنده شود.

امروزه عایق های رطوبتی نانو استخری با استفاده از فناوری پیشرفته طوری ساخته شده اند که با چسبندگی بسیار بالا به راحتی به سطوح زیرین خود می چسبند و در مقابل فشار وارد آمده از آب مقاومت بالایی دارند. 

اهمیت مرحله برنامه ریزی هنگام ضد آب کردن استخرهای شنا

در مرحله برنامه ریزی ساخت و ساز یا بازسازی استخرها می توان از بسیاری از مسائل جلوگیری کرد. ضد آب بودن سازه ی استخر اعم از سطوح و دیوارها  در برابر همه عوامل تهاجمی که می توانند دوام آنها را به خطر بیندازند بسیار مهم است اما کافی نیست.

سایر عناصر اساسی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: مرحله آب بندی قطعات ریخته گری و سیستم مهندسی کارخانه. برخی از نمونه ها عبارتند از: سیستم های گردش مجدد، فیلتراسیون آب و روشنایی. در واقع، تمام عناصر ذکر شده در بالا ممکن است مسائل مهمی را به منظور ضد آب کردن صحیح نشان دهند.

می توان یک کار عالی ضد آب استخر انجام داد!

برای اینکه عایق های رطوبتی نانو برای ضد آب کردن استخرهای شنا موثر و ماندگار باشند، توجه کامل قبل از استفاده از آنها ضروری است. مهم است که با آماده سازی زیرلایه دقیق شروع کنید. سپس، بررسی کنید که هیچ قسمت یا ماده ای شکننده ای وجود نداشته باشد که بتواند چسبندگی پوشش را به خطر بیندازد.

اجرای نانو رنگ عایق رطوبتی
استخر کرمانشاه

پیشگیری از ترک خوردگی استخر و حفاظت آن در زمستان

در طول زمستان، استفاده کمتر از استخر به همراه درجه حرارت پایین شرایط نامناسبی را برای آب استخر ایجاد می کند. خوشبختانه، بسیاری از جلبک ها برای رشد، نیاز زیادی به گرما دارند، بنابراین در زمستان با مشکلات کمتری برای بستن خزه و جلبک در استخر مواجه خواهیم بود. با این حال، باید نسبت به آب بند کردن استخر مراقبت لازم را به عمل آوریم.

۱۴کاری که باید برای پیشگیری از ترک خوردگی و آماده سازی استخر در زمستان انجام دهیم

۱ – مناطق اطراف استخر را به طور کامل تمیز کنید، از انباشت آوار در اطراف استخر جلوگیری نمائید، که می تواند آب استخر را آلوده کند.

۲ – گرم کننده استخر خود را خاموش کرده و اجزای غیر ضروری را انبار کنید.

۳ – برای جلوگیری از آسیب، لوازم جانبی استخر خود را تمیز و ذخیره کنید.

۴ – همچنان در طول زمستان آزمایش میزان PH را انجام دهید.

 ۵ – با استفاده از یک محصول شوک استخر، آب استخر را تکان دهید. همچنین توسط “سوپر کلروراسیون ” مقدار کلر را برای مدت کوتاهی افزایش دهید تا اجزایی که با دوز معمول قادر به کشتن آنها نیستید کشته شوند. در طول این مدت شما نباید از استخر خود استفاده کنید.

۶ – پمپ را روشن کنید و حداقل هشت ساعت آن را فیلتر کنید.

۷ – استخر خود را خصوصا سطح و کف آن را از هر گونه جلبک یا آلاینده هایی که در طول زمستان رشد می کنند کاملا تمیز نمائید .

۸ – تجهیزات تمیزکننده از جمله کلرینتاتور، سبد شستشو و پرکننده ها را تمیز کنید.

۹ – میزان آب استخر را به میزان قابل توجهی بین ۱۰ تا حداکثر ۱۸ اینچ کاهش دهید

۱۰ – پمپ را تخلیه و ذخیره کنید، شیلنگ آب خود را برداشته ، تمام سوراخ ها را ببندید.

۱۱ – هرنوع وسیله برقی را خاموش کنید ، کابل ها را انبار کنید و مدار قطع کننده استخر خود را خاموش نمائید.

۱۲ – پس از انجام تمام این موارد، سطح مواد شیمیایی را اندازه گیری کنید.

۱۳ – استخر خود را با trap (یا هر پوشش استخر) بپوشانید و با نوعی وزنه آن را محکم کنید. سیم کشی و کیسه های شن و ماسه در اینجا به کار می‌آیند.

۱۴ – در ادامه استخر خود را هفتگی بررسی کنید. هر ماه یا هر دوماه بررسی کامل استخر را انجام دهید – حتی در زمانی که از آن استفاده نمی کنید.

آب بند کردن استخر و رفع نشتی – جایگزینی دوباره تجهیزات

هنگامی که یک نشتی را مشاهده کردید، با توجه به منبع نشت، می توانید از روش های متفاوتی جهت آب بندی استفاده کنید. برای رفع نشتی مرتبط با تجهیزات استخر ( لوله کشی ، اتصالات یا بر اثر فرسایش دراز مدت ) یک راه حل نسبتا ساده اما بسیار گرانقیمت وجود دارد.

تمام تجهیزات و بخشهای آسیب دیده استخر را جایگزین نمایید. اگر شما بسیار خوش شانس باشید، این بخش می تواند به آسانی جایگزین گردد. اگر بخشی که دچار مشکل شده پیچیده باشد یا نیاز به نصب داشته باشد، شما باید با یک تعمیرکار استخر یا یک فرد حرفه ای تماس بگیرید. رفع مشکل نشتی با استفاده از یک راه حل نادرست به وسیله خودتان می تواند مشکل آفرین باشد.

دو پیشنهاد مناسب جهت آب بند کردن استخر

گزینه اول – آب بندی استخر را به فرد حرفه ای بسپارید

اولین گزینه انجام ندادن تعمیرات توسط خودتان است. بررسی کنید و تحقیق کنید چقدر هزینه و زمان برای تعمیر و آب بندی استخر توسط فرد حرفه ای نیاز است. یک فرد و یا تیم حرفه ای با عایق کاری مناسب و استفاده از مواد ضدآب و رطوبت مرغوب و با کیفیت و با اجرای صحیح می تواند سالیان زیادی استخر شما را در مقابل خطرات احتمالی پیش آمده مقاوم و ضد آب نماید.

آب بندی استخر

تیم متخصص و زبده ی شرکت مبتکران پاک فن با ۱۵ سال تجربه در امر عایق کاری فضاهای مختلف ساختمان از جمله انواع استخر با محصول پر کاربرد و با کیفیت خود با نام تجاری بوزان ۷۰۰ توانسته پروژه های موفقی را به سرانجام رساند. از جمله می توان به پروژه ی استخر واقع در لواسان اشاره نمود.

گزینه دوم – نصب دوباره لایه ضد آب

راه دوم جهت رفع نم استخر این است که به منظور طول عمر بیشتر و پایداری بالاتر لایه ضد آب را مجدد بر روی استخر اعمال کنید. در واقع این روش راه حلی جامع برای ضد آب کردن استخر برای سالهای طولانی می باشد.

 مراحل اجرای آب بند کردن استخر به وسیله ی رنگ نانو عایق رطوبتی بوژان

 اگر قصد دارید فضای استخر را توسط نانو رنگ عایق رطوبتی بوژان آب بندی کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب اجرا نمائید :

  • ابتدا آب را تخلیه کنید و مطمئن شوید که استخر ۱۰۰٪ خشک است. این مرحله به نظر بسیار بدیهی است، اما بسیاری از مردم فراموش کرده اند که حتی قسمتی از استخر می تواند مدت زمان زیادی طول بکشد تا کاملا خشک شود. این زمان می تواند بین ۳ روز تا یک هفته به طول بینجامد.
  • استفاده از یک شستشو دهنده فشار قوی یا شبیه به آن برای خلاص شدن از هر نوع رنگ و یا باقی مانده رنگ های قبلی ، همانند تمیز کننده های عمیق سطح استخر.
  • بعد از طی این مراحل در یک استخر بتنی ، هم اکنون می توانیم از ترکیب سیمان ، نانو رنگ و الیاف فایبر مش روی سطوح عمودی و افقی دیوار استخر استفاده نماییم . پس از آن لایه نهایی را می توانیم با استفاده از نانو رنگ آبی پوشش دهیم .
  • از یک برس بزرگ یا غلتک استفاده کنید تا رنگ را در ضخامت اعلام شده توسط نام تجاری رنگ ، اعمال کنید. توجه ویژه ای به در بر گرفتن کامل منطقه اطراف تحت تعمیر کنید و بر روی خط نانو رنگ را اجرا کنید.
  • مدت زمان لازم برای خشک شدن آن را در نظر بگیرید و صبر کنید و سپس ۳۰ درصد اضافی را برای اطمینان از هر یک از مناطق دورافتاده اضافه کنید. برای بهترین نتایج، حداقل ۵ روز صبر نمائید.

نتیجه گیری

استفاده از یک سیستم عایق کارآمد می تواند از نشتی آب به میزان قابل توجهی جلوگیری نماید. از این رو، عایق بندی ساختمان به یک موضوع تحقیقاتی جالب تبدیل شده است. عایق های ساختمانی در فضاهای مختلف آن به ویژه استخر بر پایه نانومواد یکی از موثرترین روش های آب بندی و عایق کاری محسوب میگردد.

نانو عایق های رطوبتی در انواع استخر کاربرد دارد و با ویژگی های منحصر به فرد خود چون چسبندگی بالا، مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی، مقاوم در برابر UV، غیر سمی، مقاوم در برابر تغییر دما و مواردی که در بخشی از مقاله به آن اشاره شده است می تواند گزینه ی مناسبی برای عایق بندی و ضد نم کردن استخر در مقابل نشتی آب باشد.

بازگشت به نوشته‌ها
تماس بگیرید