بازگشت به نوشته‌ها
کاربرد چسب نانو در صنعت

کاربرد چسب نانو در صنعت

از چسب نانویی تا نانو پوشش چوب و طلا

مدیر کسب وکار حوزه عمران ستاد ویژه توسعه فناوری نانو درباره ی کاربرد چسب نانو میگوید: چسبهای نانویی از جمله محصولات حوزه رنگ، رزین و چسب هستند که به جای ملات برای اتصال بتن به پی ساختمان، بتن به بتن، کاشی به سیمان ما و سنگ به نمای ساختمان استفاده میشود.

یکی از چالشهای حوزه ساختمان سازی این است که اتصال سنگهای کار شده روی نمای ساختمان بعد از گذشت مدتی شل یا باز میشوند. بنابراین بعد از پنج سال بسته به میزان نشست ساختمان، سنگهای نمای با ماه یا ۶ سال محکم میشوند.

بیشتر بخوانید : تولید کاتالیست با فناوری نانو برای کاهش آلایندگی مازوت

با جایگزینی چسبهای نانویی که تنش برشی بالایی دارند. به جای اتصالات مرسوم میتوان این چالش را رفع کرد. کاربرد چسبهای نانویی به نمای ساختمان محدود نمیشود و میتوان از این محصول برای کاشت میلگرد استفاده کرد. کاربرد چسب نانو بسیار وسیع است و این یکی از کابردهای آن می باشد.

یکی دیگر از محصولات حوزه عمران و ساختمان کاشیها و رنگهای آنتی باکتریال است که با شیوع کرونا در جهان مورد توجـه قرار گرفتند. این محصولات برای سطوح بیمارستانی، مرا کز بهداشـتی، سرویس بهداشتی و حتی آشپزخانه طراحی شده است. رنگها و پوششهای ضدخوردگی یکی دیگر از محصولاتی حوزه نانو است که با هدف رفع یک چالش تولید شده است. در صورتی که بتوان با استفاده از این محصول پنج تا ۱۰ درصد این مشکل را برطرف کرد نیز اثر اقتصادی بزرگی برای کشور دارد چرا که خوردگی یکی از چالشهای اساسی در جهان به شمار میرود. از این محصولات میتوان روی سطوح مختلف استفاده کـرد.

منبع خبر : باشگاه نانو

بازگشت به نوشته‌ها
تماس بگیرید