بازگشت به نوشته‌ها
مواد عایق رطوبتی نانو چگونه نم دیوار را رفع می کند؟

مواد عایق رطوبتی نانو چگونه نم دیوار را رفع می کند؟

چگونه می توان رفع نم دیوار را با مواد عایق رطوبتی رقم زد؟

دیوار در ساختمان نقش نگه دارنده ی وزن ساختمان ، جدا کننده ی فضاها از یکدیگر، محافظت از گرما و سرما، ایجاد عایق صوتی و ….. را ایفا می نماید و از مهم ترین بخش های یک ساختمان به شمار می رود. خواه این دیوارها داخلی باشند و یا در موقعیت خارجی قرار گرفته باشند. محافظت از این بخش ساختمان از ضروریات است و از همان ابتدای ساخت باید به فکر مراقبت از آن برآمد. در این مقاله قصد داریم راه های حفظ دیوارهای ساختمان در مقابل رطوبت و  رفع نم دیوار با مواد عایق رطوبتی نانو را با شما عزیزان در میان بگذاریم لطفا با ما همراه باشید.

علت ایجاد نم و رطوبت دیوار چیست ؟

به دلیل مجاورت دیوار به انواع رطوبت ها از جمله نزولات جوی، ترکیدگی لوله و نشت آب به دلیل نامناسب بودن آب بندی در کف فضاهایی چون پشت بام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه، شیب بندی غیر اصولی پشت بام رطوبت، وجود مشکل در تاسیسات لوله کشی ساختمان و لوله کشی نامناسب و یا لوله کشی فرسوده به دیوارهای ساختمان نفوذ کرده موجب کاهش استحکام آن میشود.

لذا این رطوبت میتواند در کنار ایجاد بوی نامطبوع و تولید قارچ و کپک و ایجاد سفیدک و شوره ظاهری ناپسند را در فضای ساختمان ایجاد نماید و  این عوامل می توانند به نوبه ی خود عامل مهم ایجاد نم و رطوبت دیوار باشند و چنانچه ساختمان دائماً از پی در معرض آب قرار گیرد، در اثر خوردگی شروع به پوسیدگی می کند.

انواع نم و رطوبت در دیوار

لکه های رطوبت پایین دیوار

هر گاه رطوبت به دیوارها نفوذ کند علائمی چون حباب های رنگی، رسوبات پودری ویا تابله کردن گچ دیوار و ایجاد لکه های رطوبت  زرد رنگ ظاهر می شود. این عوامل به دلیل عدم وجود و یا از بین رفتن عایق رطوبت در مناطق مختلف بوجود می آید.

برای اصلاح این مورد باید دید دیوار در مجاورت کدام بخش از ساختمان است و نسبت به رفع مشکل آن برآمد. مثلارطوبت دیوار کنار سرویس بهداشتی و حمام و یا آشپزخانه می تواند زنگ هشداری باشد و ما را نسبت به بررسی میزان عایق بودن این فضاها آگاه سازد. قبل از آسیب جدی به این دیوارها باید منشاء اصلی رطوبت تشخیص داده شود و در پی رفع مشکل آن برآمد.

 

مطالعه ی این مقاله نیز پیشنهاد می شود: عایق رطوبتی در صنعت ساختمان چیست ؟ انواع، مزایا و معایب

 

لکه‌های رطوبت در تمام سطح دیوار

لکه‌های نم در تمام سطح دیوارها اغلب در نتیجه‌ی نفوذ رطوبت رخ می‌دهد که در اثر آن رطوبت از بیرون از طریق ترک‌ها و فضاهای دیگر به داخل دیوار آجری نفوذ پیدا می‌کند. این رطوبت اغلب ممکن است در اطراف درب‌ها و پنجره‌ها مشاهده شود و می‌تواند ناشی از ورود آب باران از طریق فضاهای اطراف چارچوب‌ها باشد. لکه‌های رطوبت در زیر یک بازشدگی می‌توانند به علت عدم وجود یک شیار در طاقچه‌ی بیرونی باشند در حالی که سایر این لکه‌ها ممکن است در اثر نقص در آجرکاری ایجاد شوند.

برای جلوگیری از این مشکل از دیوارهای خارجی و رنگ روی آنها نگهداری کنید و هر گونه فضای خالی در اطراف چارچوب درب‌ها و پنجره‌ها را درزبندی کنید تا یک مانع محکم در برابر رطوبت ایجاد شود. تمیز کردن یا اصلاح شیارهای زیر طاقچه پنجره‌ها نیز می‌تواند به حداقل رساندن این مشکل کمک کند.

مشکلات در سقف خانه

هنگامی که رطوبت از بالا به دیوار نفود می‌کند، نقص در ساختار سقف از جمله افتادن یا آسیب دیدن کاشی‌ها، فلاشینگ ضعیف یا ترک خوردن ناودانی‌ها و لوله‌های زهکشی می‌توانند علت آن باشند. از آنجایی که این نواحی همگی در بیرون سازه واقع شده‌اند، یافتن و تعمیر آنها دشوار نمی‌باشد. لکه‌های رطوبت که در اثر نشتی رخ می‌دهند نیز می‌توانند ناشی از لوله‌ کشی معیوب در دیوارها یا حتی درزبندی نامناسب حمام باشند.

 عایق بندی دیوار ساختمان 

امروزه در عایق های رطوبتی تنوع زیادی وجود دارد. به عنوان مثال می توان از ایزوگام، قیرگونی، عایق های رطوبتی پلیمری و.. نام برد. اما هیچ کدام از این گزینه ها نمی توانند برای عایق بندی دیوار ساختمان مناسب باشند. دیوار ساختمان به دلیل موقعیتی که دارد باید با روش ساده همانند رنگ زدن به وسیله ی قلم مو و یا از طریق پیستوله های پاششی پوشش عایق را دریافت نماید.

در کنار مشکل نحوه ی اجرا در روش های سنتی مانند ایزوگام می توان به معایب دیگر نیز اشاره کرد:

 

 

هزینه زیاد نسبت به عایق های رطوبتی نسل جدید

نیاز به کارشناس و فرد متخصص

ترک خوردن در سرما

عدم اجرا در فصل زمستان

بالا رفتن دمای سازه هنگام تابش نور مسقیم خورشید

راه مناسب رفع نم و رطوبت از دیوار ساختمان

همانطور که گفته شد جهت کاهش آسیب به ساختمان باید توجه به حفظ دیوارها در اولوت قرار گیرد. لذا از راه های مناسب برای کاهش عامل مهمی که به دیوار لطمه وارد می نماید باید استفاده گردد. عامل رطوبت ونم که یکی از عوامل آسیب رسان به دیوار می باشد باید مهار گردد. عایق رطوبتی می تواند به خوبی این میزان نفوذ رطوبت به دیوار را به حداقل رساند. عایق های رطوبتی انواع مختلفی دارند که عایق رطوبتی نانو یکی از جدیدترین عایق های عرضه شده به بازار می باشد.

تولید کنندگان زیادی به جهت ویژگی های منحصر به فرد فناوری نانو در امر تولید عایق رطوبتی با استفاده از این فناوری شگفت انگیز مبادرت ورزیده و محصولات در خور تقدیری را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرده اند که با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شده است.
از مواد عایق رطوبتی نانو برای برطرف کردن و رفع نم و رطوبت ساختمان به ویژه دیوارها می توان استفاده کرد. ترکیبات، ویژگی ها و مزایای مواد عایق رطوبتی نانو باعث شده است مشتریان عزیز این نوع عایق را به سایر محصولات ترجیح دهند و در عایق کاری فضای مورد نظر خود از این محصول استفاده نمایند.                 

 رفع نم و رطوبت دیوار با مواد عایق رطوبتی نانو

قبل از پرداختن به عایق کردن انواع دیوار با استفاده از عایق رطوبتی نانو، بهتر است توضیحی راجع به این نوع ماده ارائه بدهیم تا خوانندگان عزیز اطلاعاتی راجع به عایق رطوبتی نانو کسب نموده و در صورت نیاز از آن استفاده کنند.
عایق رطوبتی فرآیندی است که طی آن ماده ی عایق روی سطح مورد نظر اجرا شده سپس طبق فرآیندی آن را در مقابل رطوبت ضد آب و آبگریز می نماید .

اجرای نانو عایق رطوبتی نما رنگ سفید پروژه درکه شرکت مبتکران پاک فن

 

حال در عایق رطوبتی نانو که براساس پلیمرهای پایه آب است و به صورت سرد اعمال می شود، تک جزئی بوده و برای همه نوع سطوح بکار می رود. این ماده مقاوم به آب و رطوبت است. عایق های رطوبتی نانو محصولات جدیدی در صنعت ساختمان هستند که با چسبندگی نقطه به نقطه و بسیار بالا به سطح مورد نظر که می تواند از فنداسیون تا پشت بام باشد،  می چسبد و تمامی آن سطح را مقاوم می سازد. این سطح می تواند دیوار های یک ساختمان نیز باشد. از این عایق میتوان به جای رنگ در رنگ کاری دیوار و نمای ساختمان مخصوصا در شمال و مناطق سردسیر استفاده کرد.

مزایای استفاده از عایق رطوبتی نانو

ایجاد پیوند عمیق با سطح

محافظت از سطح در برابر کثیفی، خوردگی و پوسیدگی

 

نفوذ در کوچک ترین شکاف ها و منافذ سطح و شکستگیها

ایجاد پوشش با دوام

 

دارای عمر طولانی و باقی ماندن روی سطح

دوستدار محیط زیست

 

مقاومت در مقابل اشعه ی نور خورشید

مقاوم در برابر تغییرات دمایی

 

ضد جلبک و ضد خزه

استفاده و اجرای آسان

 

انعطاف پذیری بالا

چسبندگی فوق العاده به سطح

 

 
دیوارهای ساختمان خود به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می شود. این دیوارها هر یک نقش مهمی را در یک بنا ایفا می کنند. مثلا دیوارهای داخلی برای جداسازی فضاهای مختلف ساختمان و دیوارهای خارجی برای محافظت ساختمان در مقابل شرایط اب و هوایی کاربرد دارند.
دیوارهای داخلی و خارجی از لحاظ مواد تشکیل دهنده ی آنها به انواع زیر تقسیم می شود :

 

  • دیوار گچی
  • دیوار سیمانی
  • دیوار سنگی و آجری

 

 

اجرای نانو عایق رطوبتی نما رنگ سفید هتل پارسیان خزر توسط شرکت مبتکران پاک فن

 

 

رفع نم دیوار گچی با مواد عایق رطوبتی نانو

وجود رطوبت در دیوارهای گچی موجب ترک خوردن و تبله شدن دیوار خواهد شد. همچنین بعد از خشک شدن این رطوبت نیز، ظاهر دیوار ها به حالت قبلی بر نخواهد گشت و دچار ترک شده و تاول های ایجاد شده بر روی دیوار باقی می ماند. هم چنین وجود رطوبت در دیوار باعث حل شدن نمک در درون رطوبت و ایجاد شوره و سفیدک در دیوارها خواهد شد.
عایق رطوبتی دیوار گچی مانع شوره زدگی شده، مانع جذب رطوبت می گردد. همچنین میتواند به عنوان زیرسازی ایزوگام و زیر سازی دیوار های داخلی قبل از عایق بندی دیوار استفاده شوند.

رفع نم دیوار سیمانی با مواد عایق رطوبتی نانو

عایق کاری دیوار های سیمانی با استفاده از مواد نانو باعث استحکام دیواره ها شده، از نفوذ باران و رطوبت به آنها جلوگیری میکند. این نوع مواد نانو باعث حفظ و ماندگاری مصالح ساختمانی می‌شود. مواد نانو بهترین جایگزین ایزوگام و پشم شیشه نیز می‌تواند باشد.
این مواد به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر اشعه فرابنفش خورشید دارند می تواند از صدمات احتمالی به ساختمان جلوگیری کرده و در برابر مواد اسیدی و بازی و باران های آلاینده به خوبی از دیواره ها محافظت کنند. با توجه به مقاومتی که این محصول دارد می تواند به مقاوم سازی فونداسیون ساختمان کمک بزرگی نماید.

رفع نم دیوار سنگی و آجری با مواد عایق رطوبتی نانو

این نوع عایق های رطوبتی برای ضدآب کردن دیوارهایی از جنس سنگ و آجر  بکار می رود. خاصیت این پوشش ها نفوذ آنها تا عمق ۳ میلی متر سازه می باشد. لذا می تواند مانع اثر رطوبت، نم و آلاینده های محیطی به دیوارها شود. در ضمن از شوره زدگی دیوار که در اثر جذب آب ایجاد می شود، جلوگیری به عمل می آورد.
دیوارهای سنگی از جنس گرانیت، تراورتن و مرمر و دیواهای آجری گزینه ی مناسبی برای این عایق ها هستند. پیشنهاد ما استفاده از عایق رطوبتی و ضد شوره ی دیوار سنگی و آجری با نام تجاری بوژان ۷۰۰ می باشد.

 شرکت مبتکران پاک فن تولید کننده بهترین عایق رطوبتی و ضد شوره ی دیوارهای سنگی و آجری است. این محصول را می توان برای نمای خارجی ساختمان و فضاهایی که در معرض باران و رطوبت زیاد قرار دارند و امکان شوره ضدگی و نم زیاد وجود دارد، استفاده کرد. برای مشاهده قیمت عایق رطوبتی و ضد شوره ی بوژان ۷۰۰ می توانید از طریق منو سایت به محصول مربوطه مراجعه کنید.


ویژگی‌های عایق رطوبتی دیوار سنگی و آجری بوژان ۷۰۰

ضد آب نانوی بوژان ۷۰۰ ضمن ایجاد یک لایه ی محافظ روی دیوارهای ساختمان که در برابر نم و رطوبت آبگریز می شوند ضد شورگی را برای دیوار به ارمغان می آورد. نحوه ی اجرای این عایق بسیار آسان است و در کمترین زمان ممکن می توان آن را روی دیوار اجرا نمود. فقط کافی است شرایط زیر اعمال گردد.

اجرای نانو عایق رطوبتی نما رنگ سفید موزه فرهنگی هنری اصفهان توسط شرکت مبتکران پاک فن

 
نحوه ی اجرای ضد آب نانوی بوزان ۷۰۰

جهت استفاده از ضد آب نانوی بوژان ۷۰۰ را با قلم مو یا اسپری دو تا سه بار روی سطح مورد نظر اجرا کنید، تاجایی که سطح اشباع و به صورت یکنواخت پوشش داده شود. این محصول ۴۸ ساعت زمان لازم دارد تا واکنش‌های سطحی را انجام داده و تثبیت گردد. سطح مورد نظر باید خشک باشد. رطوبت بر شکل ظاهری محصول تاثیر منفی می‌گذارد. برای حصول بهترین نتیجه دمای محیط در زمان اجرا و در مدت خشک شدن باید بین ۵ تا ۴۰ درجه سانتی گراد باشد. جهت مشاوره ی رایگان و تماس با کارشناسان شرکت می توانید اینجا را کلیک نمایید.

 

بازگشت به نوشته‌ها
تماس بگیرید