بازگشت به نوشته‌ها
عایق کاری حمام و سرویس

عایق کاری حمام و سرویس بهداشتی

نکات مهم در عایق کاری حمام و سرویس بهداشتی با نانو عایق بوژان

اجرای عایقکاری رطوبتی حمام از اهمیت بالایی برخوردار است. کنترل رطوبت مشکل اصلی در عایق کاری حمام است. آب گرم مورد استفاده در هنگام دوش گرفتن میزان بخار آب موجود در هوا را افزایش می دهد که در صورت عدم تهویه مناسب باعث رشد کپک داخل درزها و روی دیوارهای حمام  شده و سلامتی شما را به خطر می اندازد. به همین دلیل است که عایقکاری رطوبتی حمام ها، نسبت به سایر مناطق خانه حساس تر و پیچیده تر است. اما به این معنی نیست که شما نمی توانید این کار را خودتان انجام دهید ، فقط باید بدانید که مراحل اجرای آن چگونه است و آنرا یک به یک و بصورت دقیق انجام دهید.

با استفاده از نانو عایق رطوبتی بوژان در اطراف دیوارها و کف می توان مشکل رطوبت را بدون تخریب حل کرد. نانو عایق رطوبتی بوژان به دلیل خاصیت آنتی باکتریال، ضد قارچ و کپک می‌باشد. قارچ و کپک می‌تواند مشکلاتی را در سلامت انسان بوجود آورد از قبیل آلرژی ناشی از تولید قارچ که می‌تواند برای مبتلایان به بیماری آسم خطرناک باشد.

مراحل عایق کاری حمام و سرویس با نانو عایق رطوبتی بوژان بدون تخریب برای ساختمان های قدیمی

الف : عایق کاری دور تا دور حمام 

سطح نباید خیس باشد و ابتدا باید حتی الامکان از گرد و غبار و چربی و کثیفی پاک شود.

مرحله اول : نانو رنگ عایق رطوبتی شفاف را به نسبت مساوی با آب رقیق می کنیم سپس با استفاده از قلم مو یکدست نانو رنگ را دور تا دور حمام و سرویس  اجرا می کنیم.

مرحله دوم : به نسبت یک به ۱۰ یعنی یک واحد نانو رنگ عایق رطوبتی شفاف بوژان و ۱۰ واحد پودر بند کشی  – و یا سیمان سفید – را با هم ترکیب می کنیم تا ملات یکدست و یکنواختی درست شود که قابلیت اجرا با قلم مو را داشته باشد . سپس با استفاده از قلم مو روی کناره های دور تا دور حمام یا سرویس بهداشتی – یا به اصطلاح ماهیچه ها – را با استفاده از این ترکیب پر می کنیم.

مرحله سوم رفع نم و نشتی حمام : پس از خشک شدن این ملات که حداکثر ۴ ساعت طول میکشد، با استفاده از قلم مو یکدست رنگ عایق رطوبتی روی ماهیچه ها اجرا می کنیم . تا ترک های احتمالی سطح پر شود و سطح کاملا آب بند گردد.

نکته:  تا زمانی که سطح خشک نشده باشد از مرطوب کردن حمام و سرویس بهداشتی خودداری کنید.

ب : عایق کاری بندها و درز کاشی و سرامیک 

مرحله اول : از ترکیب پودر بندکشی و نانورنگ عایق رطوبتی بوژان شفاف دوغاب درست می کنیم و بندهای خالی بین کاشی و سرامیک را پر میکنیم.

مرحله دوم : پس از خشک شدن بندها، نانو عایق رطوبتی بوژان ۷۰۰ را بر روی بندها و کل سطح کاشی و سرامیک اجرا می کنیم.

مراحل عایق کاری حمام و سرویس بهداشتی با نانو عایق بوژان برای ساختمان های در حال ساخت

مرحله اول : پوشش دهی دیواره های سیمانی حمام و سرویس بهداشتی تا ارتفاع ۴۰ سانتی متر با نانو رنگ عایق بوژان که به نسبت مساوی با آب رقیق شده باشد

مرحله دوم: توری گذاری دیواره ها و پر کردن با ترکیب ملات سیمانی و نانورنگ

مرحله سوم: ماهیچه کشی دور با ترکیب ملات سیمانی و نانورنگ

مرحله چهارم: توری گذاری کف

مرحله پنجم: پرایمر کف با نانورنگ شفاف رقیق شده با ۵۰ درصد آب

مرحله ششم: اجرای ترکیب ملات سیمانی و نانورنگ شفاف در کف و پر کردن توری ها

مرحله هفتم: ترک گیری و کار بر روی کف شورها با توری فایبرمش و ترکیب ملات سیمانی و نانو رنگ

بازگشت به نوشته‌ها
تماس بگیرید